به اکسپت یار خوش آمدید | تلفن تماس : 0910382606309357864425- | ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

ویژگی تصویر

اکسپت یار(مشاوره پایان نامه، اکسپت و چاپ سریع مقاله دکتری و دانشجویی با کمترین هزینه)-02147629167

  /  مطالب   /  انجام و اکسپت تضمینی مقاله I.S.I و جی سی ار

انجام و اکسپت تضمینی مقاله I.S.I و جی سی ار

پذیرش و چاپ تضمینی در کمترین زمان  مقاله

امروزه ارایه مقاله و چاپ آن در مجل قوی و  معتبر دغدغه بسیاری از دانشجویان و دانشگاهیان شده است به خصوص اینکه داشتن مقاله در رزومه تحصیلی و علمی تاثیر بالایی در قوی شدن آن می کند و به خصوص اینکه در شرف مصاحبه دکتری نیز باشید. اما انتخاب یک مجله معتبر و خوب از الزامات چاپ مقاله است. چندین پایگاه ایندکس کننده مقالات داریم که یکی از آن ها پایگاه ISI است که وابسته به موسسه تامسون رویترز می باشد. مجلات جی سی آر نیز به مجلاتی که در این پایگاه نمایه شده اند و دارای ایمپکت فکتور هستند اطلاق می شود
بیشتر بخوانید

جی سی آر (JCR) مخفف عبارت Journal Citation Reports می باشد که ترجمه آن گزارش استنادی مجلات است. اما به چه مجلاتی مجلات جی سی آر اطلاق می شود؟

آی اس آی پایگاهی است که مجلات علمی را بر اساس معیار ها و استانداردهای تعیین شده خود نمایه و ایندکس می کند و مجلاتی که در آن نمایه می شوند از اعتبار جهانی بالایی برخوردار می باشد. مجلات آی اس آی بر اساس شکل و طبقه بندی خود به دو نوع تقسیم می شوند که اولی مجلات جی سی آر هستند که این مجلات دارای ایمپکت فکتور بوده و دومی مجلات ISI-List هستند که فاقد ایمپکت فکتور هستند. جی سی آر یا همان گزارش استنادی مجلات، نشریه ای است که به صورت سالانه ارایه می شود و در آن مجلاتی که در آی اس آی نمایه شده اند و دارای ایمپکت فکتور هستند لیست شده است.

ایمپکت فکتور یا IF ، ضریب تاثیر نیز نام دارد و به میانگین تعداد ارجاعات به یک مقاله در یک مجله علمی در طول بازه زمانی مشخص اطلاق می شود که این ضریب توسط موسس تامسون و پایگاه آی اس آی محاسبه می شود و برای هر مجله یک ایمپکت فکتور مشخصی تعیین می گردد. در لیست معرفی شده جی سی آر این ضریب برای کل مجله محاسبه و تعیین می شود و مختص یک مقاله و یا یک نویسنده خاص نیز نمی باشد. از طرفی دیگر نحوه نمره دهی و ضریب گذاری برای رشته های مختلف مختص همان رشته است و نمی توان ایمپکت قکتورهای رشته های مختلف را با یکدیگر مقایسه نمود.

جی سی آر با لیست کردن مجلات آی اس آی که دارای ایمپکت فکتور هستند در پیدا کردن این مجلات کمک بزرگی می کند. اما مجلاتی که دارای ایمپکت فکتور هستند معمولا پذیرش مقاله رایگان دارند و از ارزش علمی بالایی در سطح جهان به خصوص در دانشگاه های ایران برخوردار هستند و مقالات چاپ شده در آن ها اعتبار بالایی دارند. پذیرش و چاپ مقاله در مجلات جی سی آر زمانبر بوده و به دلیل بررسی و داوری سختگیرانه سخت تر خواهد بود.

ارسال یک نظر

باز کردن چت
لطفا در خواست خود را وارد نمایید.
با سلام و درود بر شما فرهیخته گرامی
بنده دکتر کاظمی مدیر موسسه علمی پژوهشی اکسپت یار هستم.
چگونه می تونم کمک بکنم